Grote Kerk Waalwijk

Grote Kerk Waalwijk

Alle verlichting in deze prachtige kerk in Waalwijk is door ons geleverd en uitgevoerd in verschillende fases. Een deel in halogeenmetaaldamp en een ander deel uit feilloos bedienbare LED-verlichting  "Church-Basic-Light",

Bijzonder zijn de aangename LED-kaarslampen met een erg warme kleurweergave van 2200ºK met een maximum aan opgenomen vermogen van 4W en een CRI-waarde 90.

Het hele concept bestaat uit het door Vermeulen Lichtarchitectuur ontwikkelde Clair-Lux concept, dat staat voor bevordering van de lichtbeleving. Daarmee wordt weergegeven, dat door middel van  een unieke reflectortechniek de indirecte-, basis en accentverlichting een zeer gelijkmatig diffuus lichtbeeld afgeeft met daarnaast duidelijke accenten.

Het college van Kerkrentmeesters heeft een investering gedaan in een eigentijds licht-concept van LED-verlichting het   "Church-Basic-Light", dat daarvoor expliciet is ontwikkeld. Peter de Wit van het college van rentmeesters van de kerk liet weten zeer tevreden te zijn met het resultaat. "Mooi stabiel licht, dat maakt het geheel wel af. Nu die 2 grote jongens er nog af en op naar de afwerking van de kerk. We zijn benieuwd", aldus Peter de Wit.